Články

Dekra hodnotila, zda servisy u vozidla odhalí nasimulované závady, jak kvalitně provedou objednanou servisní prohlídku, jak jednají se zákazníkem a kolik si za provedené služby naúčtují.

Autorizované servisy byly v 97 % případů úspěšné a závadu opravily, naopak úspěšnost nezávislých servisů činila pouze 43 %. Společnost Dekra šokovalo, že jeden z neautorizovaných servisů neodhalil ani jednu z těchto poruch.„Autorizované servisy mají výhodu v tom, že disponují moderním diagnostickým vybavením, mají know-how přímo od výrobce a pracují dle norem automobilky,“ říká k výsledkům testu Jaroslav Veselý, vedoucí střediska Testy servisů u společnosti Dekra.

Neoficiální servisy jsou každopádně levnější, průměrná cena zakázky u nich činila 4.805 korun, zatímco u autorizovaných servisů 5.918 Kč. Podle Dekry není rozdíl cen tak výrazný na to, jak jsou služby oficiálních opraven kvalitnější.

Dekra u některých nezávislých servisů kritizuje také to, že nedostatečně vyplnily zakázku, že nepřesně odhadly cenu opravy a že výsledné vyúčtování nebylo pro zákazníka přehledné. I kvůli tomu tyto servisy ztrácely body v konečném hodnocení.

Zákazníci autorizovaným servisům často vytýkají, že nabízejí drahé náhradní díly. Podle Dekry to ale není tak zcela pravda. V testu se totiž ukázalo, že ceny originálních dílů pro vozy značky Škoda jsou srovnatelné s ostatními součástkami na trhu. Originální díly navíc jsou díky speciálním cenovým programům leckdy levnější.