I takto se dá opravit výfuk

VýfukIMG 2233

Varování, o které je nutné se podělit

1.

Již velmi mnoho bylo napsáno o rozdílu mezi autorizovaným a neautorizovaným servisem (garáží).

Na toto téma jsme nikdy nereagovali, ale skutečnost, se kterou jsme se setkali je tak do očí bijící, že je možná vhodné se o tuto skutečnost podělit.

Do našeho autorizovaného servisu OPEL, Auto Apko s.r.o., přijel zákazník s letitým vozem Opel Astra F.

Poptal výměnu těsnění pod hlavou s jejím zbroušením a kompletní sadou těsnění, výměnu náplní a filtrů, výměnu rozvodů a čerpadla.

Při vědomí stáří vozu a výčtu potřebného materiálu, byla zákazníkovi nabídnuta cena 12.000,- Kč vč. DPH.

Zákazníkovi se tato cena zdála příliš vysoká a vůz si odvezl k opravě do „garáže“, kde mu byla nabídnuta cena 5.000,- Kč, kterou zákazník akceptoval.

Po uplynutí 14-ti dnů jsme byli navštíveni tímto zákazníkem, že si vůz převzal nepojízdný v centru Liberce, kde předal opravci „odměnu za práci“ ve výši oněch zmíněných 5.000,- Kč.

 

2.

Po odtahu do našeho servisu jsme zjistili, že nejen že nebyla provedena potřebná oprava, ale ještě byl zákazníkovi z vozu zcizen katalyzátor a nahrazen přímým potrubím.

Veškeré dosedové plochy byly silně natřeny tmelem a takto mělo být vše utěsněno!!!

Vozidlo bylo předáno zákazníkovi s 1/2l oleje (spíše olejové kaše), bez vyměněných těsnění, bez zbroušení hlavy, bez výměny náplní a bez vyměněných rozvodů a čerpadla.

Fotografie z odvedené práce si pečlivě prohlédněte níže!!!

 IMG 0379IMG 0382IMG 0383IMG 0384IMG 0417IMG 0419

3.

Zákazníkovi jsme sdělili, že odstranění škod, vyčištění vozu od tmelu a oprava v původním rozsahu včetně odtahu bude v celkové výši 15.000,- Kč vč. DPH (to jsme ještě netušili, že katalyzátor byl odcizen)

Cena se dále navýšila o výměnu katalyzátoru a lambda sondy (zákazník si je dovezl sám). Byť toto není standardní cesta v autorizovaném servisu, vyšli jsme klientovi vstříc, protože již byl potrestán svou chybou více než dost.

Za 2 dny zákazník převzal u nás v servisu auto v bezvadném stavu a foto motoru po opravě si lze prohlédnout níže.

 N-motor

4.

Ze zkušenosti víme, že je mnoho poctivých nezávislých opravců, ale je také velká množina patlalů a podvodníků.

Právě proto jsou autorizované servisy pod drobnohledem importérů, procházejí nákladnými školeními a vzdělávacími programy a v neposlední řadě musí každý opravce OPEL projít 1x za rok důkladným auditem kvality práce a vybavení.

Často je poukazováno na vyšší cenu v autorizovaném servisu, která je dána právě komplexní vybaveností na jednom místě, autorizovaný servis disponuje (alespoň v síti OPEL) veškerým dostupným dílenským vybavením, kterým drobný oprávce disponovat nemůže, případně se jeho cena začne výrazně blížit k autorizovaným opravcům.